Wiemy jak ważne w dzisiejszych czasach jest zaufanie i sprawdzeni partnerzy w biznesie. Rzetelna współpraca daje nam poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Oprócz wiedzy i doświadczenia niezwykle istotny jest czynnik ludzki i dbałość o relacje. Taka mieszanka stanowi doskonałą bazę do współtworzenia kompleksowych projektów. Kiilto bardzo ceni sobie solidnych kontrahentów. Jednym z nich jest Coniveo - firma z branży pokryć podłogowych, obecna na polskim rynku od trzydziestu lat. Mieliśmy przyjemność wspólnie celebrować ten sukces. Zachęcamy do przeczytania wywiadu z założycielem firmy Panem Tomaszem Urbańskim.
Coniveo – polska firma założona w 1995 r. W tym roku świętowała jubileusz 30-lecia w branży wykładzin podłogowych. Jej dynamiczny rozwój ze start-upu do lidera rynku jest wynikiem zaangażowania w innowacje i kompleksowego skupienia na Kliencie. Z prestiżowymi realizacjami w portfolio, Coniveo kontynuuje misję dostarczania produktów i usług najwyższej jakości, zdobywając uznanie wśród klientów firmowych jak i indywidualnych.
Tomasz Urbański – prezes i założyciel Coniveo. Jego strategiczne zarządzanie doprowadziło do zwiększenia sprzedaży, rozszerzenia gamy produktów oraz wprowadzenia na rynek m.in. własnej marki Workstep. Autor szkoleń z komunikacji zawodowej i przedsiębiorczości. Aktywnie wspiera polskie przedsiębiorstwa, zasiadając w Radzie Nadzorczej Polskiego Związku Pracodawców Handlu i Usług oraz współzałożyciel Związku Pracodawców Warszawy i Mazowsza przy Konfederacji Lewiatan.
Pan Tomasz Urbański odpowiedział nam na kilka pytań:
Jak zaczęła się Pańska przygoda z branżą podłogową?
Jak w wielu sytuacjach w życiu, tak i w tym zarządził przypadek. Ponad 30 lat temu czułem powołanie do założenia i rozwijania własnej firmy. Akurat trafiłem na człowieka, który szukał wspólnika, a wywodził się z branży wykładzin podłogowych. Pracowaliśmy razem przez 1,5 roku. Jednak byliśmy zbyt młodzi i zbyt niedoświadczeni, żeby odnieść sukces, dlatego zamknęliśmy spółkę i każdy poszedł w swoją stronę. Ja zdecydowałem się kontynuować działalność w tej branży. Dziś wiem, że te 1,5 roku było doskonałym doświadczeniem do sukcesywnego rozwoju Coniveo.
Jak zatem dalej rozwijała się firma?
Jak to się czasem mówi metodą gospodarczą, czyli dobudowywaliśmy poszczególne elementy. Na początku jeden pracownik serwisu, potem kolejni, następnie handlowiec, dalej powiększa się administracja, magazyn itd. Dziś to prawie 30 osób. Firma w skali kraju nieduża, ale w branży jedna z większych i przede wszystkim dość złożony organizm, który scala sześć działów: handlowy, serwis, biuro obsługi klienta, księgowość, marketing i magazyn. A to dopiero początek: prowadzimy outlet, oferujemy ogromny wachlarz produktów, współpracujemy z przeróżnymi klientami, prowadzimy sprzedaż światowych i europejskich marek, rozwijamy własne. To wszystko musi być oparte na odpowiednio zbudowanej organizacji pod względem kultury, jak i jasnych procedur. Wszystko to na szczęście sprawnie działa.
Co według Pana jest najważniejsze w branży pokryć podłogowych ?
Branża pokryć podłogowych tylko na pierwszy rzut oka wydaje się prosta. W rzeczywistości to złożony ekosystem, który łączy technologię, estetykę, logistykę i współpracę z wieloma podmiotami od klientów bezpośrednich po przedstawicieli firm budowlanych, architektów czy pośredników.
Jakie zmiany i trendy zauważa Pan w branży podłogowej w ciągu ostatnich kilku lat?
Na pewno rosnąca sprzedaż paneli winylowych, które wchodzą na rynek podłóg drewnianych i ceramicznych. Ten trend zdaje się, że będzie trwał jeszcze kilka lub kilkanaście lat.
Druga to prawie całkowity zanik wykładzin dywanowych w rolce szczególnie na rynku komercyjnym. Zastąpiły je prawie całkowicie wykładziny dywanowe w płytkach. Jeszcze 10 lat temu w magazynie mieliśmy 90% rolek i 10% płytek, a dziś całkowicie odwrotnie: 90% płytek i 10% rolek
Zauważam też rosnący trend ekologiczny w branży. Dlatego ważne jest dla nas, aby nasi partnerzy również mieli świadomość zrównoważonego rozwoju.
Co skłoniło zespół Coniveo do wybrania produktów firmy KIILTO?
Nasze połączenie sił z KIILTO rozpoczęło się od spotkania z ich przedstawicielem, który w przekonujący i merytoryczny sposób zaprezentował ofertę. Spotkanie zaowocowało testami produktów firmy Kiilto i tak zdecydowaliśmy się na współpracę. Szczególne uznanie zyskał u nas klej Kiilto Pro GRIP do płytek dywanowych i właśnie z tego rozwiązania korzystamy do dziś.
Jak wspomniałem-rynek jest zmienny, obecnie dominują go wykładziny dywanowe w płytkach, jednak oferta Kiilto jest w stanie sprostać również tym wymaganiom.
Jesteśmy pewni dalszej współpracy.
Prezes i założyciel Coniveo T. Urbański oraz Dyrektor Zarządzający Kiilto Polska M.Trzoch
Dlaczego akurat Kiilto Pro GRIP?
Klej Kiilto Pro GRIP wyróżnia się doskonałymi parametrami użytkowymi. Jego wysoka rozpływalność i długi czas otwarcia znacząco ułatwiają aplikację, co przekłada się na efektywniejszą pracę zespołów montażowych. Doceniamy również jego wysoką wydajność oraz niską emisję zapachu, co ma duże znaczenie przy realizacjach w obiektach użytkowanych. To połączenie jakości, komfortu pracy i niezawodności sprawiło, że Kiilto Pro GRIP stał się naszym standardem.
Jakie wartości są dla Pana najważniejsze w prowadzeniu działalności w tej branży?
Odpowiem na to pytanie nie pod kątem branży tylko w ogóle, odnośnie do prowadzenia firmy. Dla mnie istotne jest, żeby środowisko, w którym na co dzień pracuje, było nie tylko stymulujące do rozwoju, ale też, żeby atmosfera było dobra. Wiem, że to ważne dla ludzi, bo spędzamy w pracy – nie licząc snu – prawie połowę życia. Szkoda zdrowia na toksyczną atmosferę. I tu nie chodzi o tworzenie klubu towarzyskiego, tylko odpowiednie warunki do realizacji codziennych celów w komfortowych warunkach. Mam świadomość, że pieniądze są istotne, ale to jak się je zarabia, jest wg mnie kluczowe. Dla mnie, jako przedsiębiorcy, jest również nie lada wyzwaniem tak ustalić plan budżetowy, aby koszty prowadzenia firmy balansować odpowiednio ze wzrostem cen usług. Na szczęście się to udaje i nasza łódź płynie dalej w swoim kierunku.
Strategia firmy Coniveo- kompleksowość, specjalizacja, dostępność
Strategia Coniveo od lat opiera się na kompleksowej i profesjonalnej obsłudze klienta – zarówno indywidualnego, jak i biznesowego. Zapewniamy pełne wsparcie na każdym etapie współpracy: od prezentacji produktów, oględzin i pomiarów (również wilgotności), przez doradztwo techniczne, aż po realizację złożonych usług montażowych oraz obsługę posprzedażową.
Oprócz realizacji inwestycji, zajmujemy się również redystrybucją materiałów dla firm remontowo-budowlanych. Dodatkowo utrzymujemy spore stany magazynowe, co pozwala nam reagować natychmiast na potrzeby rynku.
Wyróżnia nas nie tylko szerokość oferty, ale także unikatowe usługi specjalistyczne: druk UV na wykładzinach, wykładziny prądoprzewodzące, produkty ochronne na podłogi (np. na czas wydarzeń masowych) oraz wiele innych rozwiązań, których próżno szukać u konkurencji.
Nie boimy się powiedzieć, że nasza oferta jest dziś najlepszą na rynku pokryć podłogowych w Polsce.
Dziękujemy za rozmowę!