Szeroka gama materiałów uszczelniających i klejów poliuretanowych jest stosowana w budowie statków i łodzi, przegubowych samochodów ciężarowych i innych części pojazdów oraz w przemyśle płyt warstwowych. Bardzo zróżnicowane materiały są sklejane ze sobą po różnych obróbkach powierzchni. Materiały uszczelniające muszą być w stanie wytrzymać bardzo różne warunki. Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu możemy zaoferować szereg badań dla branży prefabrykowanych elementów i transportu.
Badania środowiskowe
Przedmioty, które zostały sklejone, są poddawane testowi warunków skrajnych komory klimatycznej, obejmującemu zmienną wilgotność i temperaturę. Elementy są sprawdzane przed i po testach warunków skrajnych. Cały test trwa dwa tygodnie.
Warunki i cykle pogodowe w komorze mogą być zmieniane w zależności od potrzeb klienta, podobnie jak czas trwania w zależności od zastosowań klienta.
Struktury warstwowe mogą również podlegać tak zwanemu testowi gotowania, w którym są gotowane i suszone, a następnie ponownie testowane.
Pomiary wytrzymałości
- Wytrzymałość na rozciąganie stal nierdzewna, aluminium, aluminium anodowane i inne metale obrabiane powierzchniowo DIN EN 1465, wytrzymałość na rozciąganie DIN 53504 i wydłużenie DIN 53504
- Badanie klina zgodnie z normą EN 14509
- T-peel measurements EN ISO 11339
- Bead–Peel measurements DIN 54457